Scroll to top

Drugie życie naszych produktów


No comments

PROGRAM WORN WEAR® CELEBRUJE PIĘĆ LAT, W CIĄGU KTÓRYCH NAPRAWIALIŚMY, WYKORZYSTYWALIŚMY PONOWNIE I PODDAWALIŚMY RECYKLINGOWI ODZIEŻ MARKI PATAGONIA.

 

Choć w 2018 r. obchodziliśmy piątą rocznicę uruchomienia inicjatywy Worn Wear, w ramach której Patagonia naprawia, wykorzystuje ponownie i poddaje recyklingowi odzież, nasza działalność w tym zakresie sięga jeszcze wcześniej. Naprawiamy odzież naszych klientów od lat 70. zeszłego wieku, od 2005 r. przyjmujemy nasze ubrania do recyklingu, a od 2011 r. zachęcamy naszych klientów do sprzedawania niepotrzebnej odzieży Patagonia w serwisie eBay i pomagamy im w tym. Jednak dopiero pięć lat temu blog o nazwie „Worn Wear: The Stories We Wear” Lauren i Keitha Malloy, sprawił, że zmieniliśmy nasze podejście do promowania odpowiedzialności za zakupione artykuły, dbając, by nie leżały bezczynnie, naprawiając je bądź przekazując je osobom, które z nich skorzystają – w celu ograniczenia zużycia surowców.

Ten blog, dzielący nazwę z filmem, który się później ukazał, opowiada o relacjach ludzi ze swoją odzieżą marki Patagonia. Celebruje on odzież, która, towarzysząc właścicielom we wzlotach i upadkach, została przekazana kolejnemu pokoleniu lub stała się częścią czyjeś tożsamości. Te słowa naszej społeczności pozwoliły tchnąć życie w piękno i szczęście, których doświadczamy dzięki przedmiotom, które nam dobrze służą. Pozwalają one ucieleśniać ideę przewagi jakości nad ilością oraz inspirują nas do postępowania w społecznie odpowiedzialny sposób i ograniczania konsumpcji do niezbędnego minimum. To nasi klienci, za pośrednictwem tego bloga, wyrazili własnymi słowami to, co próbowaliśmy przekazać przez statystyki i usługi: utrzymajmy tę odzież w użyciu!

W 2013 r. nazwa Worn Wear zaczęła być kojarzona z czymś więcej niż tylko historiami – stała się nazwą naszej inicjatywy na rzecz utrzymywania odzieży w użyciu. Obejmuje ona również usługi naprawy, w ramach których nasi klienci uczą się również, jak samodzielnie naprawiać ubrania (bez utraty gwarancji!), usługę zamiany, polegającą na skupywaniu nieużywanej odzieży marki Patagonia i wystawianiu jej na sprzedaż w internecie oraz nasz program recyklingu, dzięki któremu najbardziej zniszczona odzież nie trafia na wysypiska.

Od 2013 r. Worn Wear nie tylko pomaga w naprawie odzieży Patagonia, ale również odzieży innych marek, oferując objazdowe usługi naprawy w całych Stanach Zjednoczonych, Europie, a teraz również w Ameryce Łacińskiej i Japonii, w których zaledwie w zeszłym roku udział wzięło ponad 84 000 osób. Nasze globalne objazdowe zespoły Worn Wear mówią w sześciu językach, a kilku pracowników spędziło ponad 200 dni w trasie podróżując w specjalnie zaprojektowanych pojazdach, z których część została stworzona przez artystę/surfera, Jaya Nelsona. W naszych centrach napraw naprawiono ponad 100 000 artykułów marki Patagonia dla klientów, którzy nie mogli się spotkać w zeszłym roku z naszym objazdowym personelem Worn Wear.

Uruchomienie w zeszłym roku strony WornWear.com zrewolucjonizowało ideę ponownego użycia odzieży. Dziś na stronie tej można przeglądać ok. 10 000 wystawionych na sprzedaż w pełni sprawnych używanych artykułów marki Patagonia w dobrym stanie. To nie lada wyczyn w tak krótkim czasie, biorąc pod uwagę fakt, że w 2013 r. nasz program odsprzedaży obejmował garstkę sklepów Patagonia z niewielką ilością używanej odzieży naszej marki. W zeszłym roku klienci zamienili ponad 85 000 sztuk odzieży oraz zwrócili artykuły w ramach naszego programu Ironclad, które trafiły do sekcji Worn Wear w naszych sklepach. Każdy artykuł zamieniony i odsprzedany na stronie WornWear.com pozwala zaoszczędzić ekwiwalent 4,93 kg CO2 i 6,6 galonów wody.

 

 

 

 

 

 

Aby marka mogła odsprzedawać swoje produkty, musi najpierw produkować trwałe towary, które mogą służyć wielu właścicielom. Inicjatywa Worn Wear nie miałaby prawa bytu, gdyby nie jakość i „naprawialność”, o które dbają nasze zespoły podczas projektowania odzieży Patagonia. 

 

 

Aby marka mogła odsprzedawać swoje produkty, musi najpierw produkować trwałe towary, które mogą służyć wielu właścicielom. Inicjatywa Worn Wear nie miałaby prawa bytu, gdyby nie jakość i „naprawialność”, o które dbają nasze zespoły podczas projektowania odzieży Patagonia. Na szczęście działamy w oparciu o ponad 40-letnie doświadczenie w dziedzinie produkcji.

Ustanawiając rynek używanych produktów marki Patagonia, oferujemy naszym klientom możliwość zakupu niedrogich artykułów o długiej żywotności, zamiast nowych o gorszej jakości, które muszą być wielokrotnie wymieniane. Odzież marki Patagonia zakupiona w ramach inicjatywy Worn Wear jest objęta tą samą gwarancją Ironclad Guarantee, którą obejmujemy nowe produkty, dzięki czemu w razie potrzeby będziemy mogli je naprawić w ten sam sposób, co nowy artykuł.

Misją Worn Wear jest przeobrażenie stałych klientów w ambasadorów jakości. Chcemy pomóc każdemu zdobyć produkt marki Patagonia, który stanie się źródłem licznych historii. Mamy nadzieję niedługo wysłuchać Twoich!

 

 

 

Zobacz także...

Post a Comment